Potrivit surselor neoficiale din cadrul proiectului, asocierea spaniolă Constructora San Jose/Sevicon Obras e Infraestructuras a fost descalificată din motive neprecizate încă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Oferta acestor firme a prevăzut un preţ de 86,2 milioane euro, fără TVA, cu 2,8 milioane euro mai puţin decât al doilea clasat, asocierea firmelor Spedition UMB/Tehnostrade, ambele deţinute de unul din importanţii regi români ai asfaltului, Dorinel Umbrărescu. Criteriul de atribuire a acestui contract a fost preţul cel mai scăzut. Folosirea acestui criteriu face ca acordarea contractului unor firme de pe locurile inferioare să fie posibilă doar dacă ofertele primilor clasaţi sunt apreciate drept necorespunzătoare.
Sursele indicate afirmă că spaniolii nu au contestat licitaţia la CNADNR sau la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), ci s-au adresat direct cu o plângere Comisiei Europene. Reamintim că a finele anului trecut a fost declanşat un scandal privitor la primul tronson de autostradă dintre Nădlac şi Arad ce a pornit tot de la o plângere adresată de către o firmă străină Comisiei Europene. Constructorul portughez Monteadriano câştigase anterior contractul împreună cu firma parteneră Romstrade în pofida faptului că avusese al şaselea preţ în licitaţie.
CNADNR refuză să confirme excluderea spaniolilor
Solicitată să informeze dacă a catalogat ca necorespunzătoare oferta constructorilor spanioli, conducerea CNADNR a refuzat să ofere această informaţie. Procedura a fost finalizată, la 4 ianuarie s-a transmis participanţilor rezultatul acesteia şi nu există informaţii privitoare la depunerea unei contestaţii la CNSC sau la alte instanţe de judecată, se mărgineşte să informeze compania.
De-a lungul timpului mai mulţi constructori s-au plâns, în discuţii private purtate cu jurna