Succesul Dacia în Occident nu mai e cel de altădată însă marca nu o duce nici aşa de prost, comparativ cu alte mărci de renume. Astfel, în 2012 numărul de autoturisme noi înmatriculate sub marca Dacia în Uniunea Europeană a scăzut anul trecut cu 4,9 la sută, în timp ce piaţa europeană a înregistrat un declin mai accentuat, de peste opt procente.
Dacia a reuşit să-şi menţină cota de piaţă la 1,9 la sută la nivel european, deşi înmatriculările de maşini noi au ajuns anul trecut în Uniunea Europeană la 12 milioane de unităţi, minimul începând din 1995, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.
Grupul francez Renault, care deţine Dacia, a înregistrat un declin mai pronunţat de 19 la sută, în timp ce pentru brandul Renault scăderea a fost şi mai accentuată, de 22 de procente.
Situaţia Dacia pe piaţa europeană pare bună şi în comparaţie cu cea a altor constructori : germanii de la Volkswagen, lideri europeni, au înregistrat anul trecut un declin de 1,6 la sută al vânzărilor. În plus, viitorul pare să sune bine pentru Dacia : din decembrie, Dacia a revenit pe creştere, după trei luni de scădere.
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi sub marca Dacia au urcat cu 4,2 la sută în ultima lună a anului deşi piaţa europeană per ansamblu a scăzut cu peste 16 la sută la sfârşit de an.
Dacă în Uniunea Europeană piaţa a scăzut dramatic, după cum spuneam, lucrurile nu stau bine nici în România : anul trecut s-a înregistrat astfel o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi de peste 18 procente. În decembrie, România a avut, de asemenea, o scădere de peste două ori mai mare decât cea a pieţei europene.
Succesul Dacia în Occident nu mai e cel de altădată însă marca nu o duce nici aşa de prost, comparativ cu alte mărci de renume. Astfel, în 2012 numărul de autoturisme noi înmatriculate sub marca Dacia în Uniunea Eur