Timbrul de mediu se va plăti o singură dată, în funcţie de emisiile de dioxid de carbon ale maşinii deoarece coeficientul de depreciere aplicat la automobilele vechi a fost “aberant”, a spus premierul Victor Ponta.
“Taxa se plăteşte o singură dată şi se plăteşte pe criteriul emisiilor de dioxid de carbon, că acele cazuri erau aberante, în care avea omul o maşină de 10-15 ani, care valorează 500 de euro, (pentru care n.r.) nu mai poate să plătească 5.000 de euro taxă, că era un caz absolut aberant şi prin aplicarea acelui coeficient de depreciere la maşinile acelea vechi care nu mai valorează mare lucru şi sunt deja în România. Oamenii pot să le înstrăineze, mai ales că ideea este să-şi cumpere altă maşină mai nouă şi mai puţin poluantă, fără să-i punem să plătească taxe de cinci ori decât valorează într-adevăr maşina”, a spus Victor Ponta. Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a prezentat în şedinţa de ieri o informare privind timbrul de mediu, potrivit agendei reuniunii Cabinetului Ponta. Timbrul de mediu gândit de Ministerul Mediului trebuie aplicat în cazul autovehiculelor comerciale numai după ce va fi returnată acciza din carburanţi conform modelului european practicat în mai multe ţări europene, iar o formulă ideală a acestei taxe are nevoie de o analiză serioasă şi transparentă, a atras atenţia, pe 11 ianuarie, Confederaţia Naţională Rutieră.
Forma iniţială a taxei auto, suspendată până la 31 decembrie 2012, a reintrat în vigoare de la 1 ianuarie, însă aceasta este redusă cu 25%.
Timbrul de mediu se va plăti o singură dată, în funcţie de emisiile de dioxid de carbon ale maşinii deoarece coeficientul de depreciere aplicat la automobilele vechi a fost “aberant”, a spus premierul Victor Ponta.
“Taxa se plăteşte o singură dată şi se plăteşte pe criteriul emisiilor de dioxid de carbon, că acele cazuri erau aberante, în care ave