În urmă cu câţiva ani, pe când Facebook, Twitter sau Skype-ul erau doar nişte proiecte SF, într-o vreme în care eram încă fascinaţi de minunăţia numită "Yahoo Messenger" şi în care căsuţele noastre de e-mail aveau un spaţiu limitat (nu puteam primi decât un număr fix de emailuri), cineva s-a gândit că totul trebuie fructificat la maximum.
Aşa că o companie a pus mâna pe milioane de adrese de e-mail, conturi bancare, date personale, numere de telefon şi a început să trimită e-mailuri pe care respectivul utilizator nu le solicitase, prin care promova anumite produse din industria farmaceutică.
Cel mai de succes a fost Viagra. Sute de miliarde de spam-uri au fost trimise în acest scop, iar una din companiile care stătea în spatele acestor mesaje primite pe email, Grum, a fost închisă.
Dacă majoritatea utilizatorilor care primeau astfel de mesaje ştergeau imediat mail-ul primit, au fost şi persoane care au fost tentate şi au dat "click". Astfel, informaţii private au fost culese de Grum imediat ce respectivul utilizator a accesat ştirea prin care dorea cumpărarea produselor de tip Viagra.
După închiderea companiei s-a aflat că peste 800.000 de oameni au cumpărat aceste produse.
NPR (National Public Radio) a publicat săptămâna trecută povestea caracatiţei care este în spatele spam-urilor, iar ceea ce este şocant este faptul că industria farmaceutică este pionul principal.
Mii de companii farmaceutice au apelat la spam-uri pentru a-şi promova şi vinde ILEGAL medicamentele care de altfel nu ar fi fost eliberate FARĂ prescripţia medicilor.
Cea mai mare farmacie cu prezenţă online are contracte cu 3.500 de distribuitori. Aceştia sunt trataţi de proprietarii farmaciilor asemenea unor adevăraţi vânzători: organizează conferinţe pentru ei sau concursuri în care cel mai bun „spammer“ po