Motorul diesel este cea mai buna alegere pe care o poate face un manager atunci cand comanda masini de flota care vor parcurge 100.000 de kilometri in doi ani. Cu cat se devalorizeaza o astfel de masina si cat castiga o companie daca alege propulsorul diesel in loc de cel pe benzina?
“Un manager se uita la buget si la motorizare. Daca masinile ruleaza multi km (ex 50.000 km/an) se prefera motoarele diesel, cu toate ca acest trend al motoarelor diesel a mai palit in ultimii ani datorita costului carburantului; important este ca managerul sa vada lucrurile in ansamblul lor si planul in ceeea ce priveste masinile sa fie pe termen lung, astfel are nevoie de o masina fiabila”, a precizat Adina Novac, sales & marketing executive Hertz Lease, companie de leasing operational care detine o flota de 2.500 de masini in administrare.
Cu cat se devalorizeaza o masina care parcurge 100.000 km in doi ani
Un autoturism nou care parcurge 100.000 de kilometri in doi ani se devalorizeaza cu 45% indiferent daca este diesel sau benzina, reiese din sistemul de calcul al EurotaxGlass’s, furnizor de informatii, solutii si servicii de consultanta pentru domeniul auto.
Am luat ca exemplu un model de clasa mica cu motorul de 1.4 benzina 86 CP, care a costat 12.500 euro in urma cu doi ani. In prezent, daca masina ar avea un rulaj de 100.000 km si ar fi vanduta catre un dealer auto, acesta ar plati 6.700 euro, devalorizarea fiind de 45%.
Acelasi model de autoturism cu motorul 1.4 diesel 80 CP, inmatriculat in 2011, a avut o valoare de 14.270 euro, insa in prezent dupa doi ani si 100.000 de km ar mai valora 7.800 euro, mai putin cu 45%.
Avand in vedere ca ambele motorizari se devalorizeaza dupa ce parcurg 100.000 km in doi ani cu 45%, masina care este mai scumpa, cea diesel, in euro va pierde mai mult, in cazul nostru circa 500 de euro.
“Astfel de ki