Compania britanica E-Lites lanseaza sambata, 19 ianuarie, la nivel national, o campanie publicitara pentru tigaretele electronice, cu sloganul “You don`t know what you`re missing” (“Nici nu stii ce pierzi”), relateaza The Guardian.
Dupa o absenta de aproape 48 de ani pe piata media din Marea Britanie si din Europa, tigaretele reapar in reclamele din presa, atat pe televiziune, cat si in print sau in mediul online. Pe TV, spoturile publicitare pentru tigari vor rula pe posturile ITV, Channel 5 si Sky, televiziuni cu audienta importanta in Regatul Unit.
Spotul de 30 de secunde, elaborat de agentia publicitara McCann Birmingham, il infatiseaza pe starul productiei BBC Waterloo Road, Mark Benton, in rolul tatalui, care mergand afara din casa sa fumeze, rateaza primii pasi ai copilului sau.
Trevor Fields, directorul de marketing E-Lites, declara ca acesta este primul spot TV legat de fumat din Marea Britanie, dupa ce acest tip de publicitate a fost interzis in 1965. El recunoaste insa ca scopul campaniei nu este de a-i ajuta pe oameni sa renunte la tigarete, ci de a le propune fumatorilor o alternativa mai sanatoasa, mai ieftina si lipsita de conflictul social al fumatului pasiv.
“Consideram ca este mai bine sa se renunte la fumat, insa exista peste 10 milioane de fumatori in Marea Britanie, dintre care multi nu sunt dornici sau capabili sa renunte”,
Infiintanta in 2007, compania E-Lites pretinde ca a transformat piata tigaretelor electronice, oferind un produs care imita senzatia tigaretelor traditionale, eliminand aspecte precum mirosul, fumul, si substantele chimice aditive.
In Marea Britanie, publicitatea la produsele din tutun a fost interzisa, pe televiziune, inca din 1965, iar 21 de ani mai tarziu, in 1986, nici cinematografele nu au mai avut voie sa difuzeze imagini si reclame cu tigari. Din 2002, campanile publicitare la tigaret