Asociația pentru Protecția Consumatorilor vă învață cum să vă feriți de promoții false.
Începe sezonul reducerilor, iar comercianții atât din mediul online, cât și magazinele clasice, încep să-și pregătească ofertele. Consumatorii ar trebui să știe că sunt protejați indiferent de unde cumpără sau de faptul că achiziționează un produs la preț întreg sau cu preț redus. În acest context, Asociația pentru Protecția Consumatorilor a făcut o serie de recomandări celor dornici de chilipiruri, pentru a nu cădea în plasa reducerilor false.
Astfel, mai întâi, faceți o listă cu produsele pe care doriți să le achiziționați și cu prețurile actuale ale acestora. Acest lucru vă va ajuta să evitați falsele reduceri de prețuri, spre exemplu atunci când comercianții măresc prețul și aplică procentul de reducere la prețul astfel majorat. Verificați cu atenție modul în care este afișată reducerea pe site sau pe eticheta produsului. Prețul nou, redus, trebuie indicat prin raportare la prețul vechi, fie prin afișarea alături de acesta, barat, fie prin indicarea procentului de reducere sau prin combinarea ambelor modalități.
Nu cădeți in capcana ofertelor care anunță mari reduceri de prețuri doar pentru a vă atrage să intrați în magazin. Verificați pentru fiecare produs în parte dacă sunt respectate regulile amintite mai sus pentru indicarea reducerii. În cazul în care comandați online, verificați cu atenție, înainte de a trimite comanda, dacă prețurile produselor din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul. Regulile privind garanția produselor se aplică indiferent de prețul la care ați făcut achiziția, așa că vă puteți aștepta ca produsele comandate la preț redus să aibă aceeași calitate și să funcționeze în parametri normali.
“Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România face parte din campania