Europa poate înlocui în mod eficient carburanţii fosili utilizaţi în transporturi cu carburanţi din surse regenerabile, fără a recurge la biocombustibilii care afectează mediul, afirmă un raport realizat de institutul olandez de cercetare CE Delft1, la cererea unor organizaţii de mediu.
Raportul „Alternative sustenabile pentru biocarburanţii utilizaţi în Uniunea Europeană, proveniţi din plante cultivate” explorează scenarii care recomandă o schimbare majoră a politicii UE, acordând prioritate eficienței energetice și accelerării adoptării energiei electrice din surse regenerabile și a biocarburanţilor durabili, cum ar fi cei produşi din deșeuri și reziduuri.
În conformitate cu obligațiile asumate la nivelul UE, până în 2020, 10% din carburanţii utilizaţi în sectorul european al transporturilor trebuie să provină din surse regenerabile, în timp ce producătorii de carburanţi sunt şi ei obligaţi să reducă cu 6% intensitatea de carbon a acestora, arată asociaţia Terra Mileniul III. Guvernele ţărilor membre ale UE intenționează să atingă aceste obiective prin folosirea pe scară largă a biocarburanţilor produși din plante cultivate pe terenuri agricole sau forestiere, ignorând impactul semnificativ de mediu şi social al acestora, inclusiv ocuparea de noi terenuri destinate culturilor agricole şi emisiile de carbon rezultate.
Conform unui studiu al Comisiei Europene, majoritatea biocarburanţilor comercializaţi în prezent în Europa au emisii de carbon egale sau doar cu puţin mai mici decât cele ale carburanţilor fosili convenționali, în cazul în care se iau în considerare şi emisiile provenite de la Schimbarea Indirectă a Utilizării Terenului (ILUC).
Raportul CE Delft, realizat la cererea organizaţiilor europene Greenpeace, BirdLife Europa, European Environmental Bureau și Transport&Environment, arată ce înseamnă o schimbare reală a polit