Să călătoreşti cu mijloacele de transport în comun din Craiova nu e o plăcere. Autobuzele şi tramvaiele hârbuite au devenit, din nefericire, un lucru obişnuit pentru locuitorii acestui oraş. Calvarul călătorilor începe, însă, înainte de a urca în aceste mijloace de transport, pentru că de cele mai multe ori trebuie să aştepte sub cerul liber, în ploaie sau ninsoare, fără vreun acoperiş deasupra capului şi fără vreo bancă pe care să se poată aşeza.
Staţii dărâmate de autorităţi
În majoritatea cazurilor, staţie de autobuz înseamnă în Craiova doar o plăcuţă legată de un stâlp. Sau prinsă în cuie pe un pom, câteodată... Nu tu vreo copertină, nu tu vreo bancă, doar un spaţiu pe trotuar, în dreptul căruia opresc autobuzele.
Pe vremuri existau nişte staţii, însă acestea au dispărut. Unele au fost culcate la pământ chiar de reprezentanţii municipalităţii. Aşa s-a întâmplat, spre exemplu, cu cea de la Schmidt, de la intersecţia străzilor Nicolae Titulescu şi Iancu Jianu. Aceasta a fost „rasă“ cu vreo trei-patru ani în urmă, pe vremea când primar era Antonie Solomon, cu promisiunea că se va face alta mai frumoasă în loc. Dar a rămas doar locul... Exact aceeaşi soartă a avut-o şi staţia de autobuz de la Parcul „Romanescu“. Nici acolo Primăria Craiova n-a construit nimic în loc.
În cursul zilei de ieri, angajaţii RAADPFL Craiova, regie din subordinea municipalităţii, au dărâmat şi staţia de autobuz situată vizavi de Spitalul Militar! Pretextul: magazinul nonstop care-şi desfăşura activitatea acolo ocupa spaţiul fără acte în regulă. Şi atunci? Chiar trebuia dărâmată staţia de autobuz?
„Primăria ştie doar să ia“
Există, ce-i drept, şi câteva staţii modernizate. Ele sunt amplasate pe Calea Bucureşti şi au fost făcute, de fapt, de firma Euromedia, în baza unui contract de concesiune pe cinci ani, semnat cu Primăria Craiova. În cursul acestui an exp