Ericsson ConsumerLab a identificat câteva dintre cele mai importante tendințe de consum pentru anul 2013, printre care se numără accesarea datelor din cloud și dezvoltarea pieței de smartphone-uri determinată de creșterea numărului de utilizatori femei.
Timp de peste 15 ani, Ericsson ConsumerLab a desfășurat cercetări legate de comportamentul și valorile oamenilor, dar și a modului în care aceștia folosesc produsele și serviciile IT&C. Instituția a identificat câteva dintre cele mai importante tendințe de consum pentru anul 2013.
„Programul nostru global de cercetare al comportamentelor consumatorilor este bazat pe interviuri anuale cu peste 100.000 de persoane, din peste 40 de țări și 15 metropole. De-a lungul timpului am adunat o cantitate semnificativă de date despre tendințele de consum și am observat că schimbările se produc mai repede ca niciodată”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante tendințe de consum în 2013 sunt:
1. Stocarea în cloud va redefini necesitățile dispozitivelor. Peste 50% din utilizatorii de tablete și peste 40% din utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite ale Americii, Japonia, Australia și Suedia apreciază simplitatea oferită de posibilitatea de a avea aceleași aplicații și date în cloud, disponibile pe mai multe dispozitive.
2. Utilizarea dispozitivelor electronice oriunde și oricând. De la desktop-uri, fișiere și documente la tablete, aplicații și servicii cloud, consumatorii nu-și mai programează activitățile așa cum obișnuiau. În schimb, acestea sunt rezolvate pe moment – în timp ce se stă la rând, la magazin, sau în timpul unei discuții la o cafenea. Utilizatorii tind să facă cumpărături mai degrabă de pe tablete decât de pe desktop-uri și de pe smartphone-uri mai degrabă decât de pe laptopuri.
3. Accesarea internetulu