În noiembrie, CFR Călători avea datorii de 800 mil. lei, din care 500 mil. lei la CFR SA, având de încasat de la Ministerul Transporturilor puţin peste 100 mil. lei
Augustin Hagiu (CNR): Cât timp vor sta cu mâna întinsă la stat, nu vom avea un management de calitate al transporturilor feroviare
Premierul le-a cerut ieri greviştilor "spontani" de la CFR Călători să ţină cont de faptul că, în România, se fac mari eforturi pentru plata salariilor
Sistem bolnav, prost conceput după Revoluţie, cu subsisteme devenite companii "de sine stătătoare" care generază pierderi uriaşe statului, transportul feroviar nu poate reajunge pe linia de plutire atât timp cât nu-şi schimbă mentalitatea de asistat social într-una de adevărat jucător în piaţă.
În afara problemelor generate de îndatorarea reciprocă a fostelor direcţii ale CFR (CFR Infrastructură are de încasat foarte mulţi bani de la CFR Marfă şi de la CFR Călători, după cum spunea în decembrie ministrul Transporturilor, iar CFR Călători are de primit bani de la ministerul de resort şi de plătit pentru reviziile şi întreţinerea vagoanelor), transportul feroviar este puternic afectat de furturile de infrastructură, de cele săvârşite de "naşii" trenurilor, dar şi de fraudele unora dintre mai-marii structurii, precum Necolaiciuc. Toate acestea au făcut ca timp de 22 de ani compania să devină neviabilă, iar pe autorităţile din ultimul deceniu neputincioase în găsirea unor soluţii în afara acelora de ştergere sau convertire a datoriilor în acţiuni, acordare a unor subvenţii pentru motorină şi călătorii şi recunoaşterea domeniului feroviar drept unul strategic.
Ministerul Transporturilor şi firmele de consultanţă nu au putut respecta termenul convenit de Guvern în memorandumul încheiat cu FMI de numire a managerilor privaţi la CFR Călători, lucru despre care oricum nu se ştie dacă i-ar fi mulţumit