Serviciul de urgenţă 112 poate fi accesat şi de persoanele surdo-mute, dacă acestea au un videotelefon, în acest sens fiind încheiat un protocol de cooperare între Ministerul Muncii, STS, ANCOM şi asociaţii, a declarat joi, pentru MEDIAFAX, secretarul de stat Denisa Pătraşcu.
Aceasta a explicat că la serviciul 112 Buzău există un interpret mimico-gestual, care preia mesajele prin videotelefon şi le comunică dispeceratului.
Secretarul de stat a precizat că toate apelurile prin videotelefon, indiferent din ce judeţ vin, vor fi direcţionate către interpretul mimico-gestual din Buzău.
Problema ar putea fi faptul că nu toate persoanele cu dizabilităţi de acest tip şi-ar putea permite achiziţionarea unui videotelefon. Potrivit sursei citate mai sus, se încearcă identificarea unor soluţii de finanţare, eventual prin accesarea de fonduri europene, printr-o axă specială pentru persoane cu dizabilităţi.
Sursă: http://www.mediafax.ro/social/serviciul-de-urgenta-112-poate-fi-accesat-si-de-persoanele-surdo-mute-10481300
Serviciul de urgenţă 112 poate fi accesat şi de persoanele surdo-mute, dacă acestea au un videotelefon, în acest sens fiind încheiat un protocol de cooperare între Ministerul Muncii, STS, ANCOM şi asociaţii, a declarat joi, pentru MEDIAFAX, secretarul de stat Denisa Pătraşcu.
Aceasta a explicat că la serviciul 112 Buzău există un interpret mimico-gestual, care preia mesajele prin videotelefon şi le comunică dispeceratului.
Secretarul de stat a precizat că toate apelurile prin videotelefon, indiferent din ce judeţ vin, vor fi direcţionate către interpretul mimico-gestual din Buzău.
Problema ar putea fi faptul că nu toate persoanele cu dizabilităţi de acest tip şi-ar putea permite achiziţionarea unui videotelefon. Potrivit sursei citate mai sus, se încearcă identificarea un