Una dintre principalele probleme este faptul că mulţi şefi încearcă să facă totul singuri şi nu le deleagă suficient angajaţilor autoritatea
Un bun manager ar trebui să fie în acelaşi timp şi un bun lider, să îi convingă pe cei din jur să îl urmeze şi să fie integru
Managerul este factorul principal al succesului organizaţional. Totul evoluează sau involuează în funcţie de calitatea managementului, de conducere depinzând şi direcţia pe care organizaţia şi-o imprimă şi felul în care se încearcă atingerea obiectivelor propuse. Curierul Naţional a vorbit cu doi specialişti în HR despre care sunt principalele calităţi pe care trebuie să le aibă un manager competent, dar şi despre ce greşeli fac cel mai des şefii români.
În viziunea lui Şerban Mrejeriu, consultant în cadrul companiei AIMS Executive Search&Consulting, una dintre principalele probleme este faptul că mulţi manageri încearcă să facă totul singuri şi nu le deleagă suficient angajaţilor autoritatea. "Acest comportament duce invariabil la două consecinţe importante: în primul rând, managerii se supraaglomerează cu sarcini mărunte şi nu mai sunt pregătiţi să reacţioneze la cele importante şi în al doilea rând, oamenii din subordine se demotivează şi îşi pierd încrederea în ei", a explicat, pentru Curierul Naţional, Şerban Mrejeriu.
Lipsa de viziune pe termen lung este un alt element important. Mulţi manageri reacţionează la ceea ce se întâmplă, dar nu reuşesc să vadă ansamblul. De la ei se aşteaptă rezultate immediate, iar ei, la rândul lor, aşteaptă acelaşi comportament de la subordonaţi. Avem, astfel, companii care au succese mărunte, de moment, dar care nu sunt pregătite pentru marile schimbări din piaţă, a mai spus reprezentantul AIMS. O altă mare eroare este abordarea negativă faţă de angajaţi. Comportamentul autoritar, impersonal, lipsa motivării pozitive, pedepsirea intransig