Din cele peste 800 de unităţi şcolare care funcţionează la nivelul judeţului, 164 organizează, în acest an şcolar, clase de învăţământ simultan. Pentru a se asigura de buna organizare a acestora, inspectorii de specialitate din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava au întreprins o serie de controale tematice. Pe parcursul primului semestru, 81 dintre aceste unităţi au primit vizita inspectorilor IŞJ, urmând ca în decursul acestui semestru celelalte 84 de şcoli să intre sub lupa celor de la cârma învăţământului sucevean.
Reprezentanţii IŞJ au precizat: „Clasele cu învăţământ simultan au cam fost uitate, în ceea ce priveşte metodologia care reglementează organizarea acestora. Sunt normative foarte vechi după care ne ghidăm, iar prevederile mai recente sunt, de regulă, scurte şi lacunare. Din evaluarea celor 81 de unităţi şcolare s-a făcut o analiză reală, riguroasă, neîmbrăcată în cuvinte frumoase”.
Potrivit acestora, în cele mai multe din şcolile vizitate de inspectori, învăţătorii îşi fac datoria şi lucrează într-un mod excepţional. Cu toate acestea, au fost depistate şi câteva disfuncţionalităţi, precum nerespectarea programului obligatoriu de şase ore sau modalitatea de constituire a orarului pe discipline care, în multe cazuri, nu respectă curba de efort a elevilor.
„În urma celor constatate, am realizat o scrisoare metodică în care am cuprins toate normativele pe care le-am găsit în toată legislaţia. Scrisoare e însoţită de o serie de anexe, exemple de programe, de orare, moduri de asociere a claselor. Toate şcolile care organizează învăţământ simultan sunt obligate să prelucreze şi să aplice prevederile din această scrisoare”, mai explică şefii IŞJ.
De punctat este faptul că, nu în puţine cazuri, clasele organizate în regim simultan sunt constituite chiar şi din cinci generaţii distincte de elevi, respectiv din elevi ai cl