În cele mai îndepărtate vremuri ale omenirii, comunicarea cu celălalt se realiza prin mesaje scurte, de obicei de atenţionare cu privire la o problemă urgentă.
Potrivit unui nou studiu, actualizarea statusului pe Facebook este una dintre metodele care ne permite să comunicăm din nou astfel, se arată într-un articol publicat pe site-ul redorbit.com. Prin urmare, este mai probabil să ne amintim postările de pe Facebook decât alte forme ale cuvântului scris.
Cercetarea condusă de Laura Mickes, de la Universitatea Warwick, a descoperit că oamenii nu sunt doar mai predispuşi să îşi amintească postările de pe Facebook în detrimentul selecţiilor de pasaje din cărţi, dar şi le amintesc şi cu mult mai bine în comparaţie cu imaginile.
Pentru a realiza acest studiu, echipa a luat statusuri anonime de pe Facebook şi le-a scos din contextul afilierii la reţeaua socială. Apoi cercetătorii au aşezat aceste fragmente alături de alte fotografii şi scrieri. În primul set de teste, participanţii şi-au amintit mai degrabă ceea ce a fost scris pe Facebook decât propoziţiile extrase din cărţi.
„Am fost surprinşi să vedem cât de bine îşi amintesc postările de pe Facebook în comparaţie cu alţi stimuli“, a spus Mickes. „Aceste diferenţe sunt similare cu cele dintre amnezici şi oamenii cu o memorie sănătoasă“, a continuat ea.
Într-un al doilea test, participanţii şi-au amintit de aproape trei ori mai bine postările de pe Facebook decât orice altceva. Micke şi echipa sa sunt de părere că oamenii tind să îşi amintească aceste postări deoarece apar într-o formă spontană, liberă de constrângeri şi conţin adesea informaţie, de obicei din categoria zvonurilor.
Analizând mai atent rezultatele, cercetătorii mai cred că acest tip de informaţie este redactat în modul în care creierul uman gândeşte. În loc să fie cizelat în scop jurnalistic, academic sau l