Reţeaua de socializare Facebook a anunţat lansarea unui motor de căutare care nu va pune totuşi imediat în umbră gigantul din acest sector, Google, deoarece se va limita la conţinutul publicat. ”Considerăm Facebook ca fiind o mare bază de date sociale şi, ca în cazul oricărei baze de date, trebuie să putem face căutări în interiorul ei”, a explicat fondatorul şi preşedintele director general al companiei, Mark Zuckerberg, în cadrul unui eveniment de la campusul grupului din Menlo Park, în California. Noua funcţie, denumită Graph Search, se va limita la căutări prin conţinutul reţelei sociale şi nu pe internet în general, aşa cum fac motoare de tradiţionale precum Google. Spre exemplu, permite utilizatorilor să găsească muzica sau filmele care sunt pe placul prietenilor lor.
Noua funcţie va integra, de asemenea, rezultatele Bing, motorul de căutare al Microsoft, Facebook întărindu-şi astfel cooperarea existentă cu grupul informatic. Reţeaua de socializare, deseori acuzată că nu protejează datele private ale membrilor săi, a dat asigurări că noua funcţie va respecta criteriile de confidenţialitate ale acestora. Mark Zuckerberg a recunoscut că aceasta va fi principala dificultate, însă a explicat că utilizatorului care va lansa căutarea nu i se vor propune decât materiale pe care autorii lor au acceptat să le împărtăşească cu el. Funcţia de căutare lansată de marţi este o versiune limitată, beta, care, într-o primă fază, va fi disponibilă doar în limba engleză şi nu va înregistra decât o parte a materialelor de pe site. Aceasta este o variantă de probă, pentru doar câteva sute de mii de utilizatori din totalul de peste un miliard. Iniţiativa ar putea relansa angajamentul membrilor Facebook, al căror coşmar este să aibă utilizatori tot mai puţin activi.
Autori: A.B.
Reţeaua de socializare Facebook a anunţat lansarea unui mo