Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anuntat, miercuri seara, ca noua taxa auto, denumita timbru de mediu, va fi aplicata doar masinilor personale, tinand cont de normele de poluare si uzura. Sunt oare avantajate firmele de transport si de ce se plateste o singura data?
Potrivit propunerii inaintate Guvernului, acest bir va fi platit doar de proprietarii autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri si va fi stabilit luand in calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30%, ca pana acum.
Timbrul de mediu: Cine si cum il va plati
Rovana Plumb a mai mentionat ca valorile taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi mai mici comparativ cu cele actuale, chiar daca taxarea se va face si in functie de gradul de uzura a masinii.
Pentru celelalte categorii de autovehicule (tiruri, autocare sau microbuze) se va plati taxa auto, in formula actuala, la prima inmatriculare.
Insa adevarata problema va fi suma platita, sustin specialistii din domeniu.
"Daca i-am schimbat numele, e bine, pentru ca ne incadram in canoanele europene. Dar ar trebui umblat si la pret. Daca vom merge pe aceeasi idee si se vor percepe aceleasi sume, nu e benefic pentru nimeni, pentru ca cetateanul se asteapta sa plateasca mai putin, mai ales in perioadele de criza. Scopul final ar fi micsorarea cuantumului", a declarat Ion Tache, presedintele Asociatiei Benzinarilor Paticulari, pentru Ziare.com.
Ministrul Rovana Plumb a precizat ca despre acest subiect se va discuta cu oamenii din industrie.
"Nu ma intrebati de nivele de taxa pentru ca acestea fac obiectul consultarilor tehnice cu asociatiile de profil", a sustinut oficialul.
Augustin Hagiu, presedintele Confederatiei Nationale Rutiere (CNR), a precizat ca formula noua este cea corecta.
"Este firesc sa se tina cont