În săptămânile din urmă, asta a adus publicului bucureştean seria de concerte susţinute la Atheneul Român, în Studioul de Concerte Radio, în Sala de Marmură a Băncii Na- ţionale.
Concertul pe care l-a susţinut la Atheneul Român contratenorul Cezar Florin Ouatu s-a dovedit a fi un eveniment cu totul aparte. A fost dedicat integral câtorva capodopere ale muzicii baroce, unui fermecător florilegiu de arii ale repertoriului italian, arii semnate de Antonio Vivaldi, de Georg Friedrich Händel, „marele german” naturalizat la Londra. Arii din opere celebre cum sunt Alcina, Rinaldo, Serse; arii mai puţin cunoscute marelui public, din operele Flavio, Partenope. O voce rară de mezzo-sopranist, un talent muzical autentic, un impecabil stilist al artei lirice a Barocului musical vesteuropean, o tehnică vocală uimitoare; acesta este Cezar Ouatu! Dezvoltă o muzicalitate cultivată ce animă un timbru de impresionantă claritate, o voce sprijinită de un suflu amplu. Vocea însăşi nu-şi orientează valorile pe volumele de mare sculpturalitate; dispune de o supleţe care susţine agilităţi uimitoare ce concurează la egalitate cu virtuozitatea instrumentală de mare spectaculozitate. Este o rară voce de concert destinată prioritar spaţiilor muzicale camerale. L-am audiat pentru prima oară cu mai bine de zece ani în urmă. Cucerise laurii unei importante distincţii în cadrul marelui Concurs Internaţional de Canto de la Brăila. Ulterior s-a format la celebrul Conservator Giuseppe Verdi din Milano. A acumulat o experienţă artistică importantă. În mod absolut uimitor, vocea sa, talentul său, îmbraţişează în egală măsură repertorii cu totul diferite din punct de vedere stilistic cum este, pe de o parte, marea creaţie a secolului al XVIII-lea, apogeul Barocului muzical târziu şi, pe de alta, songul, cântecul de largă adresare.
Marea soprană a zilelor noastre, doamna Angela Gheorghi