Patru echipe de inspectori ai Comisariatului Regional Braşov pentru Protecţia Consumatorului au controlat vineri mai multe puncte de alimentaţie publică din jurul pârtiilor din Poiana Braşov, centre de închiriat echipamente pentru practicarea sporturilor de iarnă, o parte din mijloacele de transport pe cablu şi Cabana Postăvarul din Masivul Postăvarul.
Şeful Comisariatului Regional Braşov pentru Regiunea Centru, Sorin Claudiu Susanu, a declarat că cele mai multe probleme au fost găsite la cabana Postăvarul.
„Produse alimentare cu termenul de valabilitate depăşit, produse alimentare congelate şi apoi decongelate neconforme din punct de vedere al consumului, produse alimentare depozitate total necorespunzător pe jos sau alături de detergenţi, băuturi alcoolice fără acte de provenienţă, îmbuteliate necorespunzător cel mai probabil produse de persoane care nu au autorizaţie în acest sens, cântarul folosit fără document de la metrologie. De asemenea, spaţiul de cazare al cabanei nu avea documentele de funcţionare, iar instalaţia electrică era în multe locuri improvizată şi neizolată. Nu erau afişate tarifele pentru cazare şi pentru consumul de produse alimentare, iar telefonul pentru a apela la Protecţia Consumatorului nu era afişat. Vom face sesizări la ISU, DSV, Poliţia Economică, Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru că sunt lucrări de extindere a cabanei, dar nu am putut vedea actele necesare în acest sens“, a spus Claudiu Susanu, citat de Agerpres.
În ceea ce priveşte transportul pe cablu din Poiana Braşov, comisarul şef a precizat că şi aici s-au găsit o serie de nereguli. La gondolă, tarifele erau afişate necorespunzător, iar programul de funcţionare al acesteia nu era afişat. La telecabină s-au găsit nereguli la îmbarcarea şi debarcarea din telecabină, gheaţă în zona de îmbarcare ceea ce pune în pericol turiştii care doresc să urce cu