Vă mai amintiţi de MySpace? Dacă astăzi trăim în era Facebook, acum şase ani situaţia era alta. Cei mai mulţi aveam hi5, dar activam şi pe MySpace. Era un loc modern, era începutul epocii 2.0, în care site-urile nu mai erau doar platforme de monologuri unilaterale. Lumea socializa, iar MySpace a fost pentru o perioadă spaţiul potrivit. Luna ianuarie 2013 înseamnă revenirea reţelei în prim plan.
La nouă ani distanţă de la fondarea sa şi de la succesul uriaş pe care l-a avut, MySpace a decis să redevină un startup.
„Cine sunt eu ca să-ţi spun că te vreau înapoi? Nu ai fost niciodată al meu ca să te dau“, începe piesa de pe fundalului filmuleţului pentru noul MySpace. Poate că mă simt ruşinat că te vreau înapoi. Poate că mi-e frică pentru că nu vei sta. Nu pot să pretind că nimic nu s-a schimbat“, mai spun cei de la formaţia JJAMZ în piesa „Heartbeat“.
Poate MySpace să confirme? Am testat pe pielea noastră timp de o săptămână reţeaua pentru a afla.
Fără îndoială că schimbările sunt evidente faţă de MySpace-ul anterior, dar reţeaua este una încă foarte simplă ca facilităţi, dar cu un meniu destul de complicat. Dacă nu eşti pasionat de Justin Timberlake sau de ultimele apariţii în materie de muzică, nu e locul tău aici. Reţeaua funcţionează bine doar dacă vrei să fii la curent cu artiştii preferaţi, dar majoritatea sunt din mainstream. Aşadar, este ca o revistă cu muzică de pe vremuri, fără să se fi schimbat mult.
O parte foarte ciudată a noului design este faptul că paginile nu se încalcă pe înalt, ci pe latul ecranului, de obicei pagina standard fiind de două ori mai mare ca ecranul. Scrollul cu mouse-ul din stânga în dreapta este destul de nenatural pentru o reţea şi forţează la efort şi la lipsă de naturaleţe.
Ca parte a întăririi ideii că nişa este muzica, vine şi bara de jos, care conţine un player tradiţional la care adăugăm mel