Situaţia taxelor pe care proprietarii de maşini trebuie să le plătească la stat le dă în continuare mari emoţii acestora pentru că autorităţile nu s-au hotărât cine şi cât trebuie să scoată din buzunare. În plus, de la 1 ianuarie, a reintrat în vigoare taxa de primă vânzare suspendată de fostul guvern, debusolându-i pe şoferi. Situaţia taxelor pe care proprietarii de maşini trebuie să le plătească la stat le dă în continuare mari emoţii acestora pentru că autorităţile nu s-au hotărât cine şi cât trebuie să scoată din buzunare. În plus, de la 1 ianuarie, a reintrat în vigoare taxa de primă vânzare suspendată de fostul guvern, debusolându-i pe şoferi.
Forma nouă a taxei auto, care se va numi pe viitor “Timbru de mediu”, va intra în dezbatere publică săptămâna viitoare, iar autorităţile speră ca până atunci să pună la punct toate detaliile noii taxe. Până acum, atât premierul Victor Ponta, cât şi Rovana Plumb, ministrul mediului, au divulgat doar câteva detalii despre cine şi ce sume trebuie să scoată din buzunar anul acesta. Iată cum se va aplica:
- la calculul “Timbrului de mediu” se va ţine cont în totalitate de emisiile de carbon, iar taxa nu va mai cuprinde şi capacitatea cilindrică a maşinii, aşa cum se întâmpla până acum. Astfel, cei care au maşini non-euro, Euro1 şi Euro 2 vor ajunge să plătească mai puţin decât în prezent.
- vor plăti Timbru” doar posesorii de autovehicule cu până la opt locuri, în afara scaunului şoferului, destinate transportului de persoane.
- “Timbrul de mediu” va fi plătit o singură dată în “viaţa” maşinii, dar autorităţile nu au decis dacă va fi achitat de vânzător sau de cumpărător.
- valoarea noii taxe se va calcula şi în funcţie de cota de depreciere a maşinii, pentru ca un posesor de automobil degradat să nu plătească mai mult decât valorează maşina pe piaţă.
Suspendată anul trecut, taxa de primă vânzare