Autoritatea Naţională pentru Reglementare şi Administrare în Comunicaţii va lansat anul acesta o aplicaţie ce va permite utilizatorilor să compare ofertele de comunicaţii. De ce este necesar un astfel de program?
Aplicaţia online pentru compararea ofertelor de comunicaţii destinate utilizatorilor finali va fi lansată în trimestrul al II-lea al acestui an.
“Aplicaţia va asigura accesul utilizatorilor la informaţii corecte, complete şi actualizate periodic cu privire la ofertele publice ale furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului şi va oferi utilizatorilor posibilitatea de a realiza o comparaţie între serviciile de comunicaţii electronice pe care le utilizează în prezent sau pe care intenţionează să le achiziţioneze şi serviciile similare oferite de alţi furnizori din piaţă şi, deci, de a alege oferta cea mai potrivită, adaptată propriilor nevoi de consum”, a declarat pentru ECONOMICA.NET, Cătălin Marinescu preşedintele ANCOM.
Din totalitatea ofertelor sistemul alege acele oferte care respectă criteriile introduse de utilizator și care conțin toate serviciile pentru care utilizatorul a estimat consumul. Aceste oferte sunt incluse în ”lista ofertelor selectate”.
Sistemul ordonează această listă, strict în ordinea crescătoare a prețului fix al fiecărei oferte. Prețul fix al unei oferte este calculat din tarif lunar fără TVA (pentru abonamente și extra‐opțiuni), preț total cartelă plus credite fără TVA (pentru cartele).
Dacă oferta este compusă din abonament + extra‐opțiuni sau cartelă + extra‐opțiuni prețul fix se obține prin însumarea prețurilor fixe ale abonamentului/cartelei și a extra‐opțiunilor.
Necesitatea unei astfel de aplicaţii este dată de multitudinea de oferte ale operatorilor mai ales când utilizatorii nu sunt familiarizaţi cu termenii telecom, iar vânzătorul nu explică de foarte multe ofert