În cursul anului trecut, Dacia a vândut la nivel mondial aproape 360.000 de maşini, cu 4,8% mai mult decât în 2011. Tot anul trecut, a scos pe piaţă şase noi modele de autoturisme, având cea mai tânără gamă din Europa.
Într-un context extrem de dificil al pieţei, Dacia rămâne cea mai importantă marcă de pe piaţa românească.
"Situația pieței auto din România, profund afectată de incertitudini și de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieței totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%", se menţionează în comunicatul remis de Dacia.
Citiţi şi: DACIA, cel mai mare exportator al României
Restricțiile de pe piața creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piața românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012.
Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piața locală, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unităţi, vehicule utilitare.
Cele mai vândute modele pe piaţa românească
În clasamentul pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9.208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1.940 de unităţi.
Merită remarcat demarajul bun al noilor modele Logan (573 unităţi), Sandero şi Sandero Stepway (275 de autoturisme), precum și rezultatele promițătoare ale modelului Dokker (316 unităţi).
Top 10 destinaţii pentru exporturile Dacia