Vânzările Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate pe piaţa locală, unde compania se menţine totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfaceri au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.
"2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanţei comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puţin de 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creştere cu 4,8% faţă de nivelul înregistrat în 2011", se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Pe pieţele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creştere cu 8% a vânzărilor, cu 337.674 unităţi comercializate în 43 de ţări. Principalele performere sunt pieţele din zona Euromed (nordul Africii şi bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.
Vânzările în Europa Occidentală s-au menţinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.
Topul pieţelor
Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 şi Spania - 17.847.
Dacia rămâne liderul pieţei auto din România, deşi vânzările pe piaţa locală se plasează abia pe poziţia a şasea în topul internaţional, cu 22.148 unităţi vândute.
"Situaţia pieţei auto din România, profund afectată de incertitudini şi de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scăde