Anul trecut a adus cele mai mari cote de incredere in randul populatiei de la declansarea crizei economice si pana in prezent, in contextul in care, indicele general masurat de Barometrul de Incredere a Consumatorului, realizat de compania de cercetare GfK pentru Comisia Europeana, a atins o medie anuala de -37.
"2012 a fost an de campanie electorala - in iunie alegeri locale, iar in decembrie parlamentare. Ca de obicei in aceste perioade, romanii sunt sensibili la promisiunile candidatilor si de aceea remarcam in mod constant cresterea nivelului de incredere a populatiei. In plus, luna decembrie vine cu o imbunatatire a perceptiei romanilor, «magia» sarbatorilor de Craciun influentandu-le in bine starea de spirit", afirma Andi Dumitrescu (foto), director general GfK Romania.
Peste jumatate dintre romani spuneau luna trecuta ca situatia financiara a familiei lor este mai dificila decat in urma cu 12 luni, in vreme ce unul din zece locuitori credeau ca aceasta este mai buna. In privinta perspectivelor financiare, doar 28% spun ca acestea se vor inrautati, in comparatie cu decembrie 2010 cand peste jumatate din populatie avea aceleasi asteptari sumbre. Numarul optimistilor este mai mare cu 6 procente fata de decembrie 2010 si 2011, ajungand la 21%.
68% dintre cei chestionati afirma ca starea generala a economiei a suferit un regres anul trecut fata de 2011. Doar 7% dintre romani considera ca situatia economica generala a cunoscut o imbunatatire in ultimul an, in vreme ce sperantele pentru 2013 sunt ceva mai ridicate, 21% dintre ei asteptand sa le mearga mai bine. Citeste si:Alegerile i-au facut pe romani mai optimisti. Indicele de incredere, la cea mai mare valoare din crizaGfK si IMAS vor masura audienta radioGfK Romania investeste 30.000 de euro in eficientizarea arhivei
In ceea ce priveste asteptarile privind evolutia inflatiei, se remar