Protocolul de colaborare în vederea organizării concursului de soluţii pentru Piaţa Mihai Viteazu şi întreaga zonă din împrejurimi a fost semnat vineri la Primăria Cluj-Napoca de primar şi reprezentanţii Ordinului Arhitecţilor din Romania filiala Transilvania.
Modernizarea zonei va cuprinde, potrivit primarului municipiului Cluj-Napoca, aspecte de modernizare urbană, de integrare a Canalului Morii, de modernizare a malului Someşului şi de trafic, dar şi rediscutarea transportului în comun din zonă.
În anexele documentului semnat astăzi a fost delimitată zona care urmează să fie studiată în prima fază a concursului şi a fost propus un calendar de lucru.
De altfel, preşedintele OAR, Şerban Ţigănaş, a declarat că, în funcţie de zonă, Piaţa Mihai Viteazu este fie prea aglomerată, fie pustie.
"În zona Canalului Morii există o serie de conflicte densificate. Prin opoziţie, în zona statuii lui Mihai Viteazu se constată un proces de degradare urbană, deci scăderea interesului publicului, neactivare a comerţului. E un spaţiu neatractiv. Asta e o problemă, a dezechilibrului", a spus Ţigănaş.
Legat de transportul în comun, arhitectul e de părere că întreaga zonă poate fi optimizată. "Altă problemă este faptul că aici e un nod de transport în comun major, am înţeles de la reprezentanţii RATUC că sunt circa 36 de linii care tranzitează sau chiar au capăt acolo. Acest nod nu e optimizat. Sperăm ca, la final, să existe o mult mai bună repartiţie a zonelor de aşteptare a pasagerilor, ca autobuzele şi troleibuzele să nu mai staţioneze acolo şi să fie doar o problemă de tranzit. Intersecţia, care nu e sens giratoriu, poate fi optimizată şi aşteptăm soluţii de la specialiştii de la trafic", a completat preşedintele OAR.
Şerban Ţigănaş a mai spus că problema modernizării e una complexă, iar o parte importantă în modernizare este modificarea unor amenajări.