49% dintre elevii de clasa a VIII-a s-au arătat interesați de învățământul tehnic. Pe filiera teoretică, elevii preferă în continuare specializarea matematică – informatică, în timp ce pe filiera tehnică sunt preferate specializări din domeniul mecanicii. Centralizate pe licee, cele mai multe opțiuni din județ se îndreaptă spre Colegiul Național “Roman-Vodă”.
Cei mai mulți dintre elevii aflați acum în clasa a VIII-a doresc să-și continue studiile la un liceu tehnic. Este pentru prima dată în ultimii ani când sondajul realizat la nivel de județ arată transferarea centrului de greutate, în ceea ce privește opțiunile elevilor, de pe liceele teoretice către cele tehnologice. Studiul a fost realizat la sfârșitul primului semestru al acestui an școlar, fiind luate în calcul opțiunile a 4.698 de elevi, din 117 unități școlare. 3.290 de elevi sunt din mediul rural și 1.735 de elevi din mediul urban.
Conform răspunsurilor pe care le-au dat elevii aflați acum în clasa a VIII-a, 2.468 dintre aceștia (49%) vor să se îndrepte spre filiera tehnologică și 1.808 (35,9%) și-au arătat interesul pentru filiera teoretică. Filiera vocațională atrage doar 422 de elevi (8,3%), în timp ce 345 de elevi (6,8%) sunt încă indeciși. “Elevii sunt atrași, în primul rând, de numărul foarte mare de specializări pe care le oferă învățământul tehnic în comparație cu învățământul teoretic. Pe de altă parte, bătălia pentru un loc în liceul teoretic este mai aprigă și probabil că mulți și-au calculat dinainte șansele de a intra la un liceu teoretic“, a spus psihologul Melania Pleșa, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Psihopedagogică, care a coordonat realizarea studiului la nivel de județ.
Pe filiera teoretică, cei mai mulți dintre elevi își doresc un profil real (21,73%). Profilul uman este dorit doar de 712 elevi, care reprezintă 14,11%. În ceea ce pri