În ţara ei natală, Irina Schrotter are 3 firme de producţie vestimentară şi este un star. Ea îşi prezintă colecţia la Săptămâna Modei de la Berlin. Oraşul este inspiraţia pentru noua ei colecţie şi joacă un rol foarte important pe scena modei din ţara ei.
Şi-a amânat interviul cu revista de câteva ori din cauză că era foarte răcită, notează „Der Tagesspiegel” în ediţia online.
Ea îşi prezintă colecţia pentru a cincea oară la Săptămâna Modei de la Berlin şi are multe de spus despre scena românească a modei. Are 47 de ani şi este cel mai de succes designer din România. În 1990, şi-a creat propriul ei linie vestimentară, iar un an mai târziu şi-a deschis primul magazin în Iaşi. În 1995, a inaugurat un al doilea magazin în Bucureşti, iar în 1999 a organizat Săptămâna Modei de la Bucureşti.
Deţine 3 firme de producţie cu 1.000 de angajaţi, în care creează haine pentru branduri internaţionale, are constant prezentări ale colecţiilor ei la Paris, a deschis în 2009 un magazin în Lugano şi încă unul la New York în 2012. Are clienţi din 40 de ţări. Ce face ea la Berlin?
„Oraşul dă label-ului meu putere”, spune Irina Schrotter. Atunci când vii dintr-o ţară în care salariile sunt atât de mici, este foarte uşor să ţi se pună o anumită etichetă. „Made in Romania“ – ce înseamnă asta? În urechile multora sună ca îmbrăcăminte din poliester, ieftină şi proastă. “Germania, pe de altă parte, este simbolul produselor de calitate. Atunci când prezinţi la Berlin, este ca un certificat de calitate.”
Irina Schrotter spune despre România că are multe avantaje şi că românii sunt un popor foarte creativ. Branşa muzicală devine din ce în ce mai cunoscută, creatorii români de film au descoperit deja secretul filmelor bune şi avem o grămadă de şcoli de modă. „Singura noastră problemă este că nu ştim să ne promovăm punctele forte”, consideră creatoarea de modă.
Ş