TIMIȘOARA. Circa 25 de oameni de afaceri din Timişoara au participat sâmbătă, 19 ianuarie, la o întâlnire cu noul ministrul pentru IMM şi Turism, Maria Grapini. Evenimentul, desfăşurat în pub-ul Jarvis, face parte dintr-o serie mai lungă de întâlniri, pe care ministrul Grapini le va avea cu reprezentanţi ai mediului de afaceri local. Temele de discuţie propuse au fost: codul de bune practici privind relaţia dintre comercianţi şi lanţurile de magazine, legea privind procedura insolvenţei, precum şi reglementarea modului de funcţionare a tribunalului comercial.
După circa trei ore, ministrul Grapini a apreciat întâlnirea ca fiind informală, dar utilă. Ministrul a declarat că a reuşit să identifice o ierarhie a problemelor cu care se confruntă oamenii de afaceri timişoreni, iar cu aceasta ierarhie se va prezenta la Guvern, pentru a căuta soluţii.
Un lucru important pentru întreprinzători este cel legat de descentralizare. Am fost unul dintre oamenii care au reclamat de ce organismul de implementare pentru IMM-uri există doar la Bucureşti. Prin hotărârea de guvern de reorganizare a ministerelor, organismul de implementare va veni la cele opt agenţii de dezvoltare regională. Cred că se va lucra mult mai uşor cu întreprinzătorii, a spus Maria Grapini.
Ministrul a enumerat cererile esenţiale pe care i le-au prezentat oamenii de afaceri prezenţi la întâlnire: stabilitate a politicii fiscale, îmbunătăţirea eticii în afaceri, funcţionarea garanţiilor de stat şi posibilitatea de a fi depuse noi proiecte europene în acest an.
Maria Grapini a subliniat că niciun minister nu va primi în aceast an banii de care ar avea nevoie: Premierul a făcut public, la prezentarea stării naţiunii, că foarte multe cheltuieli pe care le facem anul acesta de la buget sunt cheltuieli restante, din anii din urmă. Fiecare minister are foarte multe facturi restante. Aşa, ca o