Relieful si vegetatia au costituit totdeauna maretia peisajului, dar in epoca moderna, nu trebuie sa uitam nici farmecul drumului insusi.
In secolul trecut, atractia era calea ferata, cu vagoanele sale insiruite ca niste jucarii pe linie si misterul locomotivei cu aburi, care impunea respect prin fumul gros, aburii pufaind si miscarea neintrerupta a mecanismelor sale.
Insasi liniile, serpuite printre munti, catarate pe viaducte si aruncate de la un mal la altul ale fluviilor erau parte pitoreasca a peisajului.
Ne putem lauda ca, in timpul primului rege al Romaniei, tara noastra gazduia la Cernavoda cel mai lung pod din Europa, indispensabil pentru ca Dobrogea sa nu fie despartita de restul tarii prin fluviu si pentru ca tara insasi sa aiba legatura cu "marea cea mare" - cum o intitulase atat de expresiv Mircea cel Batran, in hrisovul sau.
In ultimele decenii insa, soselele si autostrazile lumii au patruns adanc in peisaj, declarandu-se mai fermecatoare decat vechiul drum de fier.
Multimea masinilor le da viata, aspectul ingrijit al soselei pare tocmai potrivit cu acuratetea naturii insasi, iar traseele descriu astazi linii geometrice, care fascineaza.
Pe drept cuvant, pentru multi, drumul ca atare a ajuns sa fie mai romantic decat destinatia insasi - comenteaza Big Picture. Imaginile o confirma.
Serpentine prin trecatoarea Selvio, in Alpii italieni. Atentie, curbe priculoase!
In regiunea Cabot, Scotia, Marea Britanie, soseaua este protejata cu parapet pe intreg traseul.
O zona salbatica: Glenwood Springs, statul Colorado, SUA. Un puternic zid de sprijin protejeaza soseaua de caderea pietrelor.
Podul de la Millau, Franta, este una dintre cele mai elegante constructii de acest fel din lume. Podul a fost