Ministrul Delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism, Maria Grapini, a avut o întâlnire cu cu reprezentanții Astra Vagoane Arad în vederea găsirii de soluții pentru promovarea tramvaielor. După, aceasta a solicitat o întrevedere cu edilul-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, pentru a discuta posibilitatea de achiziții de tramvaie, de la Astra Vagoane, pentru Capitală.
Numai că, primarul general a declanșat o anchetă legată de Astra Vagoane, după ce s-a aflat că firma ocupă o hală imensă într-un depou al Regiei Autonome de Transport București fără ca să aibă avizul său și al Consiliului General al Capitalei. Societatea a primit spațiul pentru a construi un tramvai eco în 2011.
Astfel, primarul-general Sorin Oprescu a dispus, pe data de 2 martie 2011, o anchetă privind încheierea contractului, după ce directorul de la acea vreme al RATB-ului, Adrian Criț, a anunțat că a încheiat înțelegerea „Având în vedere contractul încheiat de directorul general Adrian Criţ, cu Astra Vagoane Arad şi Siemens, primarul general a dispus formarea unei comisii de analiză şi anchetă. Precizăm că, încă din data de 21 februarie 2011, primarul Sorin Oprescu i-a pus in vedere directorului că pentru a încheia un astfel de contract este necesară aprobarera Consiliului General”, se precizează într-un comunicat al Primăriei Capitalei emis în luna martie 2011.
În plus, Direcția Națională Anticorupție a trimis, în martie 2011, o solicitare Regiei de Transport București prin care a cerut documente legate de acest contract. Potrivit unor surse municipale, procurorii verifică modalitatea prin care a fost încheiat contractul privind construirea tramvaiului Imperio, proiect realizat de către RATB în parteneriat cu Astra Vagoane și Siemens.
Sindicaliști RATB: „Nu a respectat contractul”
Ulterior, la începutul lunii august a anului trecut, a fost prezentat, cu mare fast, noul