15 iunie 2009: C.N. "Barbu Ştribei" din Călăraşi devine prima (singura, până azi) şcoală de stat din România acreditată IB - un rezultat excepţional ce onorează prestigiosul liceu. De atunci, procesul firesc al dezvoltării alternativei educaţionale IB în şcolile noastre publice bate pasul pe loc, sufocat în mâlul politicii meschine otrăvite de incompetenţă şi impostură. Bilanţ SMART: în 2013, ZERO şcoli publice din România oferă programele IB! 1. ARHITECTURA IB
În cazul cel mai cuprinzător, IB înseamnă un continuum educaţional ce poate fi parcurs de la 3 la 18 ani, în care valenţa-cheie este educaţia internaţională. Acest continuum este structurat în trei programe distincte, cu arhitectură auto-conţinută – în sensul că pot fi parcurse şi independent – pentru trei mari categorii de vârste:
- Programul anilor primari (PYP – Primary Years Programme), cu un curriculum pentru intervalul 3-12 ani; este cel mai recent, fiind oferit de IBO (International Baccalaureate Organization) începând cu 1997, in 822 de scoli; modelul curricular, aici: http://ibo.org/pyp/curriculum/
- Programul anilor „de mijloc” (MYP – Middle years Programme), gândit pentru elevii de 11-16 ani; este pe piaţa educaţională din 1994, in 918 scoli; modelul curricular, aici: http://ibo.org/myp/curriculum/
- Programul de diplomă (DP – Diploma Programme), oferit celor de 16-18 ani încă din 1969, in 2307 scoli; modelul curricular, aici: http://ibo.org/diploma/curriculum/
De reţinut că în cadrul fiecărui program se studiază un număr redus de discipline: PYP (3-12 ani) – 6; MYP (11-16 ani) – 8; DP (16-18 ani) – 6.
2. STATISTICI IB. Anul 2011
• Programul este prezent în 3290 de şcoli din 141 ţări din 4 regiuni ale lumii (Africa/Europa/Orientul Mijlociu; Asia/Pacific; America Latină; America de Nord)
• Există aprox. 962000 cursanţi înscrişi în programele IB
•