În ultimii ani uzina de la Piteşti a ajutat la menţinerea rezultatelor grupului francez pe linia de plutire
În 2012 vânzările Dacia au urcat cu 5%, însă cele Renault au scăzut cu 6%
Deşi râd de ele, francezii şi germanii cumpără cele mai multe Dacii
Dacia a fost un adevărat motor pentru grupul Renault în ultimii ani, chiar şi atunci când vânzările la nivel global nu au mers bine. Şi în 2012 vânzările de automobile Dacia au crescut cu 4,8%, însă avansul a fost nesemnificativ în comparaţie cu rezultatele slabe ale grupului la nivel global. "2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanţei comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puţin de 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creştere cu 4,8% faţă de nivelul înregistrat în 2011", se arată într-un comunicat al constructorului român.
În acelaşi timp vânzările Renault la nivel mondial au scăzut cu 6,3% anul trecut, la 2,55 milioane de unităţi, în contextul declinului puternic de pe piaţa europeană, iar grupul francez a comercializat în 2012, pentru prima dată, mai multe maşini în afara Europei decât pe continent, notează Wall Street Journal, citat de Mediafax.
Rezultatul global al Renault a fost tras în jos anul trecut de un declin de 18% în Europa, unde a pierdut teren în faţa marilor rivali, în contextul unui declin de 9% al pieţei. În afara Europei, vânzările Renault au crescut cu 9,1%.
Cota de piaţă în Europa a grupului Renault a scăzut cu un punct procentual anul trecut, la 9,1%, întrucât grupul a preferat să-şi menţină marjele de profitabilitate în locul volumului, în contextul unui război dur al preţurilor.
Vânzările Dacia au reprezentat 14% din totalul autovehiculelor comercializate de grupul francez.
Franţa şi Germania - cele mai mari pieţe ale Da