Două echipaje purtând însemnele României vor participa în acest an la prestigioasa competiţie a maşinilor istorice de la Monte Carlo. Fără a avea pretenţia de a învinge, Georgios Ladopoulos vrea să arate că şi românii apreciază vehiculele clasice
Câte mașini cu vechime mai mare de 30 de ani, care să poată fi incluse în categoria mașinilor clasice, se află în prezent în România nu știe nimeni. Cert este însă că, de la un an la altul, sunt tot mai multe și mai valoroase. „Se introduc în România cam 200 de mașini pe an. E mult față de ce se întâmpla în trecut. Unii, care pe vremuri își recondiționau mașinile prin străinătate, acum și-au făcut ateliere chiar aici“, declară pentru Capital Georgios Ladopoulos, proprietarul Just Classics SRL, o mică afacere destinată recondiționării de vehicule istorice. Conform acestuia, „numărul mașinilor clasice care ajung pe piața din România crește acum cu circa 20% pe an. Implicit, se majorează și valoarea pieței și a vehiculelor. În ultimii ani au intrat mașini chiar foarte valoroase. De exemplu, există vreo trei Mercedes 300 SL de prin ‘56-‘57 care valorează peste o jumătate de milion de euro. Sunt și mai mult de 10 Jaguaruri E-Type, alte vreo 10 Jaguaruri XK, toate cu valori de peste 100.000 de euro.
Importuri, dar și tranzacții interne
Odată cu majorarea numărului de achiziții din străinătate, se dezvoltă și o mică, dar efervescentă piață internă. „Ne știm între noi. Dacă cineva scoate la vânzare o mașină de epocă, imediat aflăm toți. Cu piesele e mai dificial. Există trei posibilități. Ori iei piesa originală și o recondiționezi, ori o reconstruiești complet, ori o poți cumpăra din străinătate de la specialiști în așa ceva. Dacă e nevoie să cumperi, e mai ușor să găsești piese pentru mașini britanice sau germane și mai greu pentru cele italienești sau franțuzești, de exemplu. Eu m-am axat pe mașini mai