Continuam galeria foto inceputa sambata, cu spectaculoasele peisaje de pe traseele unor sosele din lume.
Ele serpuesc prin misterioasele vai ale Anzilor, urca pe povarnisurile Alpilor, strabat deserturi, patrund in jungla defrisata, traverseaza vaile si fluviile si incanta ochiul cand trec pe langa vegetatia luxurianta cu care natura a inzestrat peisajul.
Drumurile fac farmecul civilizatiei, ele sunt baza legaturii intre comunitatile umane. Cand nu existau drumuri, omul insusi era troglodit, dar nici atunci nu statea pe loc. Pacurgea distantele pe cararile de el batatorite.
Dar drumul nu inseamna numai soseaua. Inseamna, podurile, tunelurile, viaductele. Pe buna dreptate, in inginerie li se spune tuturor acestora lucrari de arta.
A propos de lucrari, poate nu toata lumea stie ca prima unitate de invatamant superior tehnic din Romania n-a fost Politehnica. S-a numit "Scoala de Drumuri si Poduri".
Acolo se pregateau topografi, ingineri si arhitecti pentru drumurile de care avea tara nevoie. A fost infiintata prin opisul domnesc din 17 octombrie 1850, semnat de domnitorul Barbu Stirbei.
Este greu de stabilit cand a aparut prima scoala de ingineri pentru drumuri din lume, dar putem reaminti ca cel mai mare pod european al antichitatii a fiintat tot pe malul romanesc al Dunarii, langa antica Drobeta, construit de Apolodor din Damasc, la ordinul imparatului Traian. Ultima ruina a fundatiei lui se mai vede si astazi, langa Turnu Severin.
Trecatoare alambicata in Peru. O carare straveche a ajuns drum national, arata Big Picture.
O superba serpentina urca sus, in Alpii dintre Elvetia si Italia, strabatand trecatoarea St. Gotthard.
Un drum parca selenar, prin peisajul stancos de la Maja, Mexic.
Un traseu de basm