Raportul privind înmatriculările de autoturisme noi în 2012 a confirmat cele mai pesimiste prognoze. Piața a scăzut până la 66.436 de unități, conform DRPCIV. În același timp, tranzacțiile cu mașini de ocazie sunt pe val
Mai puțin de un sfert din piața autoturismelor noi a rezistat crizei vânzărilor. Dacă în 2007, ultimul an de glorie al pieței locale, erau înmatriculate nu mai puțin de 312.589 de autoturisme, în anul care abia s-a încheiat numărul acestora a scăzut până la 66.436 de unități.
Acest recul dramatic, cauzat la prima vedere doar de deteriorarea mediului economic general, a fost amplificat atât de bâlbâielile autorităților în privința taxei pe poluare, cât și de un program „Rabla“ prost gestionat. Nici comercianții de autovehicule nu au găsit soluții prin care să reușească, dacă nu o stopare a declinului, măcar o încetinire a acestuia.
Revenind însă la situația actuală, este demn de luat în seamă faptul că înmatriculările de mașini noi au revenit foarte aproape de nivelul avut în anul 2000. Puțini sunt cei care își mai amintesc cum arăta pe atunci un raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Ca și acum, piața auto românească era într-o degringoladă totală.
„La prima vedere, anul 2000 a fost un an foarte prost pentru piața auto: față de anul precedent, vânzările totale au scăzut cu 29% (ba chiar cu peste 31% la autoturisme)“, spuneau reprezentanții comercianților de mașini, adăugând și că „vânzările pe piața internă au scăzut la un nivel nemaiîntâlnit, cel puțin din 1996, de când APIA întocmește statistici. Cele puțin peste 84.000 autovehicule, dintre care 66.000 autoturisme, reprezintă o scădere dramatică sub nivelul de anul trecut. Chiar și în 1996 se vindeau peste 118.000 de autovehicule, dintre care 96.000 autoturisme“.
Cifrele ne arată clar că tot ce a câștigat piața mașinilor noi înt