Cei mai mari retaileri de încălțăminte vând anual peste cinci milioane de perechi de pantofi. Și pentru că românii au devenit consumatori constanți, se caută clienți în afara granițelor
Să intri pe o piață străină este extrem de dificil, indiferent de domeniul în care activează businessul tău. Mărturie stau declarațiile antreprenorilor români care au încercat să deschidă operațiuni în afara granițelor. Să lansezi însă un brand de lux pe care să-l impui lângă Armani, Trussardi sau Baldinini pe o piață cel puțin dublă decât a României poate fi o aventură care rămâne de văzut dacă se va termina cu „happy end“.
Ilie Cornea, proprietarul producătorului de pantofi Denis Shoes, pariază că brandul său Denis îi va cuceri pe ruși, ucrainieni, și nu numai. „Am intrat în Ucraina anul trecut, așa cum ne-am planificat, iar în prezent avem două magazine în Kiev, într-unul din mallurile cele mai mari ale capitalei“, spune antreprenorul de la Suceava, menționând că, pe o astfel de piață, pantofii comercializați sub brandul Why Denis (mass market) costă cu 50%-60% mai mult decât în România, în timp ce portofoliul de lux (pantofi produși sub brandul Denis) se vinde și mai scump. Kiev a fost primul pas, pentru că Ilie Cornea va deschide magazine și la Lvov, Donețk și Odesa. „Anul acesta vrem să deschidem și în Rusia, costurile pentru Kiev și Moscova fiind similare. Planurile vizează și Kazahstanul. Este o piață peste Ucraina și Rusia“, declară suceveanul, optimist fiind că aceste inaugurări îi vor aduce creștere și în 2013, după ce anul trecut cifra de afaceri a înregistrat un plus de 10%. Anual, Denis Shoes vinde peste 300.000 de perechi de pantofi.
Iar după cucerirea Europei de Est, Cornea intenționează să deschidă magazine și în Statele Unite. Până atunci însă, livrează comenzi în America, dar și în Danemara sau Rusia, pentru diferiți parteneri