România ar trebui promovată în lume cu câteva domenii în care este unică, printre care Delta Dunării, izvoarele termale şi legendele româneşti, inclusiv cea a lui Dracula, a declarat ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediul de Afaceri, Maria Grapini.
„Nu pot să spun acum care a fost cea mai mare greşeală făcută în turism, dar ca în toate domeniile greşeala ar fi că nu a existat o continuitate, fiecare când a venit a vrut altceva. Nu poţi să construieşti aşa. În turism trebuia alese trei-patru domenii. De exemplu, nu cred că valorificăm faptul că suntem unici în lume cu biosfera din Deltă. În momentul în care tu, ca ţară, ai nişte lucruri unicate în lume sau în Europa, pentru că ziceam că suntem pe primul loc cu izvoarele termale. Dacă vreţi, asta a fost cea mai mare greşeală: nu s-a făcut o hartă a bogăţiilor naturale, a ceea ce ne-a dat Dumnezeu aici, de la deltă, Dunăre, munţi, izvoare termale etc.", a spus ministrul.
Ea a adăugat că ar trebui promovate şi legendele româneşti, aşa cum fac multe ţări: „Am fost în Thailanda şi mi-au spus o legendă despre o ramură de copac, că dacă treci cu cineva pe sub ramură rămâi toată viaţa cu acel om... Au ştiut să câştige bani din orice. Noi n-am fost atât de inspiraţi, nu găsesc vinovăţia unei persoane, eu vorbesc de-acum 23 de ani, ce-a fost înainte de Revoluţie nu mai punem în discuţie. În afară de legenda cu Dracula nimic n-am mai scos la iveală. Nici pe-aia n-am scos-o noi, că au cercetat-o ei".
Grapini crede că nu trebuie îndepărtată legenda Dracula, dar trebuie alăturată altor legende sau lucruri adevărate din istorie. În acest sens, ministrul a discutat cu omologul său de la Cultură, Daniel Barbu, pentru a identifica ce s-ar putea promova pe turismul cultural.
„Noi trebuie să ne identificăm ca ţară cu produsele noastre. Eu îmi propun să fac un brand de ţară. Dacă cineva ne întreabă cum poate f