Istoricul Ucu Bodiceanu, coordonator de programe la Casa Municipală de Cultură, şi directorul Asociaţiei Clujul de altădată, Ancuţa-Lăcrimioara Chiş, invită publicul clujean, într-un mod original, la expoziţia intitulată „O căruţă de reclame”, care va fi vernisată, marţi la Centrul de Cultură din Parcul Simion Bărnuţiu. „Tocmai s-a răsturnat, neaşteptat, o căruţă plină cu reclame, la Cluj-Napoca, în faţa fostului Casino din Parcul Central. Le ducem repede, pe toate, în Casino, veniţi să le vedeţi, merită, sunt de la începutul secolului al XX-lea şi până la începutul anilor '90. Cele mai multe sunt ghiduşe şi sunt destinate celor ce şi-au dedicat viaţa muncilor agricole”, spun cei doi organizatori ai expoziţiei, în timp ce aranjează, cu atenţie, lucrările pentru a fi admirate de public.
Unul dintre anunţurile din expoziţie este al unui absolvent de studii agricole. „Caut un post de logofăt! Sfârşind cursul agronomic din Lugoj, cu rezultat foarte bun, caut angajament la vr'o moşie în România. Sunt apt de toate afacerile economice, căsătorit şi în etate de 30 de ani. Reflectanţii binevoiască a se adresa ziarului Tribuna, sub Sârguincios”, spune tânărul din secolul trecut ce caută un loc de muncă.
Şi un producător de maşini electrice de clocit ouă, Gregor Mucke din Viena, îşi face reclamă într-un stil firesc pentru epoca sa, dar amuzant pentru cititorii de azi. „Maşini clocitoare gratuit pentru probă. Unica fabrică de specialitate. Pentru ouă de găină, de raţă, de iribiţe, de fasani şi de gâşte. Sunt cele mai bune maşini şi cele mai ieftine, cu atestate strălucite şi recomandaţii cu sutele, care se trimit fiecăruia gratuit”, susţine Mucke, în reclama sa.
Alte savuroase reclame sunt pentru săpunul popular, fulgi de porumb, ori tractoare tocmai scoase de pe banda de producţie. Un afiş îi avertizează, imperativ, pe agricultori cum să se fer