"Renault" SA, a doua mare companie auto din Franţa, şi-a redus vânzările anul trecut, pentru prima oară pentru ultimii patru ani. Declinul a fost generat de criza datoriilor din zona euro.
Vânzările companiei au scăzut cu 6,3%, la 2,55 milioane de autoturis-me şi camioane uşoare, de la 2,72 milioane de unităţi în anul anterior. De menţionat că livrările sub brandul Renault s-au diminuat cu 6%, însă cele ale mărcii Dacia au crescut cu 4,8%.
Vânzările "Renault" din Franţa au căzut cu 25%, la 551.314 unităţi, astfel că, în 2012, cota societăţii pe piaţa locală a ajuns la 24,2%, de la 26,1% în 2011. Compania încearcă să-şi reducă dependenţa de Europa, construind fabrici sau cumpărând unităţi de producţie în Africa de Nord, China şi Rusia. Anul trecut, "Renault" a realizat în afara Europei 50,2% din vânzări, comparativ cu 43,1% în 2011.
În regiunea Eurasia, care include Rusia şi alte state ex-sovietice, "Renault" şi-a majorat vânzările cu 22%. Livrările companiei au sporit cu 14% în America, iar în Asia-Pacific, cu 0,4%.
"Renault" va reduce 17% din forţa de muncă din ţara de origine, în următorii patru ani, în vederea diminuării costurilor. "Renault" va elimina 7.500 de posturi în Franţa până în 2016.
A.V. "Renault" SA, a doua mare companie auto din Franţa, şi-a redus vânzările anul trecut, pentru prima oară pentru ultimii patru ani. Declinul a fost generat de criza datoriilor din zona euro.
Vânzările companiei au scăzut cu 6,3%, la 2,55 milioane de autoturis-me şi camioane uşoare, de la 2,72 milioane de unităţi în anul anterior. De menţionat că livrările sub brandul Renault s-au diminuat cu 6%, însă cele ale mărcii Dacia au crescut cu 4,8%.
Vânzările "Renault" din Franţa au căzut cu 25%, la 551.314 unităţi, astfel că, în 2012, cota societăţii pe piaţa locală a ajuns la 24,2%, de la 26,1% în 2011. Compania încearcă să-şi reducă d