MasterCard a anuntat luni ca in urma campaniilor de incurajare a platilor contactless, lansate in parteneriat cu doi operatori de transport in comun - Metrorex si Tursib – media lunara de tranzactionare a crescut de aproape 4 ori in perioada 15 septembrie-31 decembrie 2012, comparativ cu lunile anterioare ale anului trecut.
„In trei luni si jumatate de campanie (15 septembrie - 31 decembrie), conform datelor celor doi comercianti, media lunara de tranzactionare cu MasterCard PayPasssi Maestro PayPass a crescut de aproape 4 ori, in comparatie cu perioada anterioara (ianuarie-august 2012), ajungand la un total de 57.000 de tranzactii”, se arata in comunicatul operatorului de carduri .
Astfel, in Sibiu, 33.000 de bilete au fost platite direct la terminalul contactless amplasat in autobuz. Trendul pozitiv s-a pastrat si in cazul calatoriilor la metrou, unde, tot in aceeasi perioada, s-au realizat 24.000 de tranzactii contactless la turnichetii de acces.
„Daca in primele 6 saptamani de campanie, numarul tranzactiilor contactless cu PayPassdeja crescuse de trei ori, in preajma sarbatorilor, traficul aglomerat, vremea neprietenoasa si goana dupa cumparaturi au determinat multe persoane sa aleaga mijloacele de transport in comun, platind calatoria rapid si simplu si beneficiind, in acelasi timp, de un pret promotional”, au spus oficialii MasterCard.
Incepand cu 15 septembrie, in Bucuresti, pretul unei intrari la metrou a fost de 1,4 lei, redus de la 2 lei, tariful integral practicat de Metrorex. Si calatoriile cu autobuzele din Sibiu au venit la pachet cu un pret promotional de 0,89 lei, redus de la 1,5 lei, tariful integral practicat de Tursib. In ambele cazuri, reducerea s-a aplicat pentru platile facute cu MasterCard PayPasssi Maestro PayPass.
Tehnologia PayPasspermite utilizatorilor sa faca plati prin apropierea