Democratul Barack Obama a castigat alegerile prezidentiale in noiembrie 2012 si este investit in ianuarie 2013 pentru ca a stiut sa le vorbeasca alegatorilor pe limba lor, a salvat de la faliment industriile unde sunt angajati multi muncitori si, nu in ultimul rand, rivalul sau, Mitt Romney, nu a fost placut de o importanta parte a electoratului.
Profesorul Paul A. Beck, Professor Emeritus la Departamentul de Stiinte Politice de la Universitatea de Stat din Ohio, a explicat, pentru Ziare.com, de ce victoria lui Obama in Ohio a fost una din cele mai importante in cursa electorala din 2012.
"Ohio a fost unul dintre cele 10-11 asa-zise state "battleground" (camp de lupta - n.red.) in alegerile prezidentiale din 2012. Aceste state sunt cele in care ambii candidati cred ca pot castiga, asa incat directioneaza aproape toate resursele lor acolo", explica profesorul american.
Paul Beck arata cat de importante sunt statele-cheie - aici se indreapta majoritatea resurselor candidatilor. O cincime din bugetul urias pentru reclamele TV a mers, spre exemplu, in Ohio.
"De exemplu, din totalul de 100 de milioane de dolari cheltuite pe publicitatea televizata, aproximativ 20% au fost cheltuite in Ohio. Alegatorii care nu traiesc in statele-cheie nu au fost expusi direct la anunturi TV. Si alegatorii care locuiesc in state-cheie (stiu din propriul meu sondaj national) au fost de aproximativ doua ori mai susceptibili de a fi contactati de catre partide decat locuitorii din statele fara miza".
In ceea ce priveste cifrele de la care porneste analiza, profesorul de Stiinte Politice arata ca Obama a castigat Ohio cu un plus de 166.000 de voturi, dintr-un total de circa 5,5 milioane de voturi. Este vorba despre 51% din total, in raport cu 48% pentru Romney.
"El (Obama - n.red.) a avut cele mai bune rezultate in randul a