In intervalul 22 octombrie - 21 decembrie 2012, UNICEF a derulat in parteneriat cu BRD campania Prietenii UNICEF in 66 de sucursale ale bancii din Iasi, Constanta, Ploiesti si Oradea. Scopul acestei campanii a fost de a convinge clientii BRD sa devina Prieteni UNICEF, adica sustinatori lunari pentru copii.
Peste 900 de persoane - dintre care 230 din Iasi - au raspuns pozitiv si sprijina UNICEF astfel incat organizatia sa poata ajuta pe termen lung copiii dezavantajati din Romania si din intreaga lume, bazandu-se pe un venit constant si putand planifica interventiile mai eficient, pe perioade mai lungi de timp, cu efecte durabile si sustenabile.
“Am o vecina care a devenit Prieten UNICEF anul trecut. A fost foarte incantata ca a fost sunata de UNICEF, ca s-a tinut legatura cu ea si ca a primit detalii despre ce s-a facut cu banii donati de ea. Astfel, a inteles ca sprijinul ei a ajuns acolo unde trebuie: la copii. Din acest motiv, imi doresc sa ajut si eu, pentru ca am incredere”, a povestit unul din noii Prieteni UNICEF.
Impreuna cu partenerii sai, UNICEF lupta pentru ca toti copiii lumii sa creasca sanatosi alaturi de familiile lor, sa fie protejati impotriva violentei, exploatarii, abuzului si a neglijarii, sa aiba acces la educatie si sa se poata dezvolta la potentialul lor maxim.
In Romania, UNICEF a creat in parteneriat cu autoritatile si societatea civila un model in 64 de comunitati menit sa consolideze reteaua de asistenti sociali, asistenti medicali comunitari si mediatori sanitari romi in vederea cresterii calitatii si accesibilitatii serviciilor medicale si sociale. In cadrul campaniei “Hai la Scoala!”, UNICEF lucreaza in 230 de comunitati vulnerabile cu partenerii pentru a preveni si reduce absenteismul si abandonul scolar, punand accent pe instruirea profesorilor si a directorilor de scoala, dar si pe implicarea comunitati