Doar o mică parte dintre automobilişti se pot considera norocoşi că sunt la volanul unei maşini Euro5 cu filtre de particule ori dispun de sisteme evoluate start/stop ce scad consumurile şi emisiile unui SUV de 2,3 tone până la nivelul unei compacte fabricate acum şapte ani.
Majoritatea românilor contiună să fie ataşaţi (în mare parte constrânşi şi de situaţia financiară precară) de vechile lor maşini. Şi nu e neapărat o regulă că nu se poate face nimic în privinţa comportamentului automobilului tău rulat în faţa pompei de alimentare.
Cum benzina şi motorina arsă zi de zi pe ţevile de evacuare concură alături de asigurările RCA, majorate în medie cu 30%, şi de perspectiva timbrului de mediu, ce atârnă precum sabia lui Damocles deasupra tuturor proprietarilor, la subţierea şi mai mult a bugetelor şi aşa peticite de criză, o soluţie poate veni dinspre exploatarea raţională a fiecărei picături de carburant.
Prin folosirea tehnicilor specifice condusului eco putem diminua consumul maşinii cu până la 20%, litrii de carburant ce se traduc, lună de lună, în bani ce nu mai zboară din buzunarul tău.
Primul lucru pe care îl poţi face este să nu umpli rezervorul de combustibil la maxim fiindcă vei îngreuna maşina în mod inutil. O jumătate de rezervor la o alimentare este suficientă pentru drumurile zilnice pe care le parcurgeţi.
Alegeţi pentru deplasare trasee mai puţin aglomerate, chiar dacă acestea sunt ceva mai lungi faţă de cele directe. Veţi avea avantajul unei deplasări confortabile, fără nervi şi cel mai important, fără consum exagerat de carburant.
Totodată, verificaţi presiunea în pneuri cât şi uzura acestora, factori ce pot influenţa consumul. În principiu, ar trebui să folosiţi presiunea recomandată de constructor. Dar dacă creşteţi cu 0,1 bari presiunea în fiecare roată, peste cea recomandată, veţi putea scădea suplimentar consumul. @N_