Miercuri, 23 ianuarie, ar trebui să fie anunţată decizia organizatorilor Peninsula, mai exact dacă festivalul va părăsi Mureşul şi se va muta la Cluj. În cazul în care decizia organizatorilor va fi de a muta acest eveniment la Cluj, oraşul ar urma să primească, în cele patru zile în care sunt organizate concerte, aproximativ 70.000 de vizitatori. Astfel, pe lângă TIFF, Clujul va găzdui un alt festival popular, care va avea efecte pozitive atât asupra economiei, cât şi a imaginii oraşului.
Cei mai interesaţi de mutarea acestui festival la Cluj sunt hotelierii, dar şi patronii de baruri şi restaurante. Analiştii economici suţin că impactul asupra economiei locale va fi mult mai amplu, deoarece, în opinia acestora, suma medie cheltuită de participanţi nu va fi mai mică de 50 de euro de persoană.
„Un festival care va aduce 70.000 de oameni la Cluj va propulsa puternic economia locală, şi aici mă refer în special la hoteluri, restaurante, fast-food-uri, magazine. Totodată, şi taximetriştii vor avea de câştigat. Cred că, în medie, cheltuielile fiecărui participant vor fi de 50-100 de euro, pentru că mulţi dintre ei se vor caza în hoteluri sau pensiuni”, susţine Adrian Crivii, managerul companiei de consultanţă şi evaluare Darian.
Acest lucru înseamnă că sumele injectate în economia clujeană pe parcursul festivalului se plasează între 3,5 şi 7 milioane de euro, ceea ce înseamnă că, dacă toate aceste sume ar fi fiscalizate, doar din plata taxei pe valoarea adăugată încasările la buget ar creşte cu cel puţin 840.000 de euro.
Patru zile de festival la Cluj ar putea aduce şi o creştere a gradului de ocupare a unităţilor turistice din oraş şi din apropierea acestuia. „Dacă vor fi prezente formaţii cunoscute, festivalul va atrage participanţi, în special tineri, din toate părţile ţării şi, desfăşurându-se pe o perioadă mai lungă de timp, inevitabil vor fi şi p