Materialul de copertă pe care noul Business Magazin îl propune cititorilor de luni, 21 ianuarie, cu titlul "Noua epocă a creativităţii - revoluţia imprimantelor 3D", este dedicat tehnologiei de imprimare tridimensională 3D, folosită la nivel industrial şi care intră acum şi în casele oamenilor, informează Mediafax.
"Tehnologia de tipărire 3D apare în lista tehnologiilor emergente, alături de chirurgia robotică, transplantul de creier uman, inteligenţa artificială, arma cu plasmă sau automobilul capabil să zboare şi să se conducă singur. Puţine au depăşit însă stadiul de teorie sau de cercetare şi s-au concretizat în experimente şi chiar mai puţine, printre care şi tehnologia despre care se vorbeşte în acest articol, pot fi întâlnite în prezent în viaţa reală. Imprimarea de obiecte în format tridimensional poate însemna o adevărată revoluţie la nivel de inovaţie şi poate schimba cu totul regulile capitalismului", scrie Businesss Magazin.
FOTO: Business Magazin
Potrivit revistei, posibilităţile sunt, cel puţin teoretic, nelimitate, nu numai că pot fi tipărite cu o imprimantă 3D obiecte dintre cele mai variate, de la componente pentru avioane, automobile sau dispozitive electronice şi până la căni sau obiecte decorative, dar tehnologia este regăsită inclusiv în medicină, unde se experimentează în prezent tipărirea de ţesut moale şi, într-un viitor nu foarte îndepărtat, chiar şi de organe.
În ceea ce priveşte noua epocă a creativităţii, Claudiu Rădoi, reprezentant Z Spot Media, afirmă că suntem cu câţiva ani în urmă faţă de SUA sau de occident, mulţi interesandu-se despre imprimantele 3D, dar la final numărul celor care ajung să işi cumpere fiind mic. Prin urmare, o nouă revoluţie industrială este la un pas de realitate şi are toate şansele să atragă după sine şi o revoluţie a inovaţiei, materialul integral despre această tehnologie pu