Cristian Lazavorici, directorul Terminalului Botoşani al Bursei Române de Mărfuri, speră că după greutăţile inerente începutului bursa va avea mai multă activitate.
Rep.: - Ce este Bursa de Mărfuri?
C.L.: - Bursa Română de Mărfuri este o instituţie privată, singurul administrator al unei pieţe la disponibil, piaţă prin care unităţile contractante pot achiziţiona produse standardizate sau diverse categorii de materii prime. Bursa este organizată în baza unei legi din 2005, care reglementează activitatea societăţilor pe această piaţă. Terminalul de la Botoşani s-a deschis anul trecut, în aprilie, şi până în prezent am avut câteva licitaţii cu instituţii din subordinea Consiliului Judeţean şi Consiliului Local.
- Care a fost motivaţia deschiderii unui terminal la Botoşani?
- Terminalul de la Botoşani s-a deschis ca o necesitate. Consiliul Local a colaborat cu terminalul de la Piatra Neamţ şi am zis că ar fi mai bine să deschidem aici. La unele licitaţii, la terminal trebuie să fie prezent cineva de la entitate şi am redus astfel unele cheltuieli din partea solicitanţilor.
- Care este avantajul pentru Botoşani al acestui terminal?
- În primul rând, Bursa Română de Mărfuri are ca avantaj celeritatea. În momentul în care o entitate doreşte să achiziţioneze anumite produse, ne trimite documentele necesare şi, într-o perioadă de cinci-şapte zile, organizăm licitaţia. În sistemul clasic, prin sistemul electronic de achiziţii publice, unităţile contractante au o perioadă de aşteptare. Urmează avizarea documentelor, retrimiterea lor şi ulterior organizarea licitaţiei propriu zise. Mai mult, în sistemul clasic se publică valoarea estimativă a respectivului contract şi ofertanţii normal că oferă preţuri puţin sub această valoare. La noi nu cunosc această valoare şi oferă preţuri mai bune. Noi avem o bază de date cu ofertanţi din toată ţar