La ce nivel a ajuns sportul electronic? Încotro se îndreaptă scena mondială a jocurilor video? Întrebări neinteresante pentru unii, însă vitale pentru gameri.
Mulţi zic, puţini cred. Gamingul a depăsit deja unele sporturi în materie de premii, acoperire media, spectatori, telespectatori şi sponsori. Fară aceşti sponsori şi fară aportul foarte important al vizionarilor din spatele organizaţiilor de gaming, poate că nu eram unde ne aflam astăzi. Iată că acest lucru s-a intâmplat şi îl traim cu toţii, fani ai jocurilor video din toată lumea. Ne strângem în baruri, să bem bere şi să vedem un meci de StarCraft 2. Mergem la vecinul, care are plasma mare, ca să vedem meciuri de League of Legends. Stăm cuminţi acasă în faţa monitorului şi asteptăm cu sufletul la gură să înceapă meciul echipei preferate de Counter-Strike. Lumea s-a schimbat şi a apărut un nou sport: sportul electronic.
Fară să-mi bat capul cu chibiţii care comentează scarbos la adresa tuturor articolelor ce apar în presă şi nu cuprind în titlu cuvinte cheie ca "Becali", "Soc!", "Daniela Crudu" sau "Victor Ponta", vreau sa trec fascinat în revista ultimul eveniment de gaming pe care l-am privit cu mare interes.
Intel Extreme Masters, una dintre cele mai prestigioase compeţii rezervată jocurilor video, cu premii anuale în valoare de cateva bune sute de mii de euro (aprox. 850.000 euro), cu evenimente offline pe 4 continente (America de Sud, America de Nord, Europa şi Asia), cu milioane de telespectatori anual şi sute de mii de vizitatori la turneele locale, a poposit în weekendul trecut în oraşul Katowice din Polonia.
Un oraş plictist de blocurile înalte şi de zona industrială, însa cu un primar aflat în anul electoral, care şi-a dat seama că viitorul fotoliului sau este asigurat de catre tinerii din oras. A băgat mâna în bugetul primariei pentru cateva zeci de mii de euro şi a adus pe