Peste 26.000 de români au călătorit anul trecut în Dubai, de două ori mai mulţi decât în 2011, şi au cheltuit mai mult de 40 de milioane de euro, creşterea fiind explicată prin ieftinirea tarifelor de cazare, simplificarea procedurii de obţinere a vizelor şi prin introducerea unei noi linii aeriene.
"Emiratul din Golfului Persic este preferat de vedete şi expaţi, iar în afară de segmentul de consumatori de turism cu venituri mari, Dubaiul intră şi în topul preferinţelor salariaţilor marilor corporaţii. Media de vârstă a acestora este între 35 şi 45 de ani, iar veniturile sunt medii sau peste medie. Un alt segmet sunt turiştii interesaţi de vacanţe exotice, care deşi nu au venituri mari, achiziţionează pachetele în Dubai în perioadele în care acestea sunt în early booking", a declarat Mircea Vladu, directorul executiv al Prestige Tours, touroperatorul grupului Happy Tour, prin intermediul căruia au mers anul trecut în Dubai aproximativ 3.500 de români, pentru Mediafax.
El spune că până la apariţia crizei mondiale, Dubaiul era o destinaţie ultra-exclusivistă, iar un pachet turistic pentru o săptămână costa 4.000-5000 de euro. Pe fondul crizei şi al interesului manifestat de turoperatorii din întreaga lume, hotelierii au redus preţurile.
Cheltuiala medie a unui turist român, care include drumul şi cazarea, este aproximativ 800 de euro, la care se adaugă încă 500-1.000 de euro pe mâncare, suveniruri şi diverse cumpărături. Durata medie a sejurului este de şapte zile.
Dacă în 2011 s-au înregistrat circa 12.500 de pasageri pe cursele care au zburat din România spre Dubai, anul trecut au călătorit mai mult de 26.000 de pasageri pe această destinaţie, potrivit lui Nicolae Demetriade, preşedintele agenţiei World Travel, care reprezintă în România companiile aeriene Emirates Airlines şi flydubai. Astfel, la o medie a cheltuielilor de 800 de euro pentru drum