Grupul nipon Sony va introduce în acest an o nouă tabletă, Xperia Tablet Z, în încercarea de a atrage o parte din clienţii rivalilor Apple şi Samsung Electronics.
Xperia Tablet Z va avea o grosime de 6,9 milimetri, o diagonală de 10,1 inci (26 centimetri) şi va cântări aproape 500 de grame, a anunţat Sony luni. Preţul nu a fost încă stabilit.
Tableta va fi lansată cel mai devreme în martie în Japonia, iar ulterior pe alte pieţe, a declarat un purtător de cuvânt al grupului.
Directorul general, Kazuo Hirai, se concentrează pe dispozitive mobile pentru a revigora Sony după patru ani de pierderi. Divizia de televizoare a Sony a fost neprofitabilă în ultimii opt ani.
Sony a prezentat prima tabletă în 2011, fiind ultimul dintre cei mai mari 10 producători de laptopuri din lume care a intrat pe această piaţă.
"Este o strategie logică pentru Sony să se bazeze pe dispozitive mobile, inclusiv tablete, întrucât producţia de televizoare nu mai este o vacă de muls. Totuşi, partea dificilă a afacerilor cu tablete este că produsele pot intra în conflict cu laptopurile şi smartphone-urile", a declarat Keita Wakabayashi, analist la Mito Securities.
Livrările de tablete la nivel global au totalizat, probabil, 120 de milioane de unităţi anul trecut şi ar putea ajunge la 340 de milioane până în 2016 pe an, potrivit firmei de cercetare iSuppli, parte a IHS.
În octombrie, Apple a lansat o versiune mai mică a iPad, cu un ecran de 7,9 inci (20 centimetri) şi preţuri începând de la 329 de dolari. Sony se confruntă cu concurenţă şi din partea versiunii îmbunătăţite a Kindle Fire a companiei Amazon, precum şi a tabletei Nexus 7 a Google.